Байракът на Mediapool или защо малките медии трябва да повдигат големи въпроси

Screen Shot 2017-03-02 at 3.38.05 PM
Audi #излез
28 February 2017
saatchi.bg_blogpost_Thumbnail_Nedelya_leisure-1
Торти без почивен ден
24 March 2017

Байракът на Mediapool или защо малките медии трябва да повдигат големи въпроси

Mediapool_Cover-website (1)

Ако вече не бяхме читатели на информационно-аналитичния сайт Mediapool, вероятно нямаше да му обърнем внимание сред огромния информационен шум, с който сме облъчени. Това беше и темата, заради която ни потърсиха – аудиторията им си оставаше капсулирана измежду отдавнашните им верни читатели.

Много бързо стана ясно, че най-важната ни задача ще бъде наново да дефинираме ролята им в живота на хората. Започнахме работата си с връщане към основите на бранда, а там се сблъскахме със същината на проблема – качествата, определящи за същността на Mediapool, сякаш бяха неконкурентни.

До този момент основната аудитория на сайта беше гражданското общество на България – хора, които вече ценят задълбочения анализ и държат позицията и действията им да стъпват върху проверени факти. За да разширим кръга обаче, трябваше да минем отвъд тях и да говорим на хора, които четат сайтове с бърза и лесносмилаема информация или се доверяват на статии с гръмки заглавия, споделени от приятел във Facebook.

Как да ги убедим, че бавната, но качествена информация си заслужава?

Като покажем как липсата й може да засегне най-чувствителните за нас територии – тази на националната идентичност и тази на личното ни достойство. Защото от информацията, която консумираме, зависи качеството на решенията и позициите ни, зависи кои сме.

Зададохме си въпроса: Кои щяхме да бъдем днес, ако възрожденската ни журналистика беше жълта? Със сигурност повечето българи не биха приели да се говори по този начин за идеалите от миналото. Въпросът беше защо приемат да се говори така за настоящето им? Провокирахме ги да се замислят по темата.

Mediapool-FB-Posts-4-TOPCHETAMediapool-FB-Posts-2-ALEKOMediapool-FB-Posts-1-VAZOV

Възрожденските скандални заглавия водят към фалшив вестник срещу фалшивите новини – bairak.bg. Там хората са посрещнати от видео, което набляга на най-сериозния аспект от проблема с фалшивата информация –тя създава фалшива реалност.

 

В платформата дадохме на хората инструмент, с който да се убедят колко лесно е да изфабрикуваш фалшива новина за някого. И защото е лесно, фалшивите новини от bairak.bg бяха много. Но този път – за добра кауза.

Още за кампанията ще ви разкажем в следващ материал.

facebooktwittergoogle_plus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>