Di Alba е български бранд за риба тон, който е в позицията на догонващ на българския пазар.
Те дойдоха при нас с интересен бриф.
Искаха да им помогнем да увеличат продажбите си на пазар, който е много малък, а същевременно има изключително голяма конкуренция.
Вместо да се борим с другите по-известни марки, започнахме да търсим решение на по-големия проблем – защо хората не ядат риба тон?
Отговорът всъщност се оказа адски очевиден – голяма част от тях просто не се сещат какво могат да правят с нея.
За да променим това, развихме кампания, която съвсем ясно да покаже, че всъщност рибата тон може да се приготви с почти всичко.
Оттам дойде и подписът на кампанията – Di Alba. Върви с почти всичко.
На втори план комуникирахме няколко важни преимущества на Di Alba и на рибата тон като цяло – уникалната за нашия пазар консерва на Di Alba, бързината, с която можеш да си приготвяш ястия с нея и здравословните ползи на рибата тон.
Кампанията започна с външна реклама, която целеше да покаже разнообразни ястия, които могат да се приготвят с риба тон.
Междувременно пуснахме и радио клип, който казваше същото.
Малко след това представихме и Жорката. Персонаж, който предизвикахме да приготвя ястия с риба тон цял месец. Всеки ден качвахме онлайн видео с рецептата, която Жорката беше направил по предложение на някой от феновете на Di Alba.
И така до ден 30.
Цялото предизвикателство на Жорката се развиваше на уебсайт, където хората, освен да видят всички рецепти, можеха да прочетат и повече за Di Alba и самите те да участват в предизвикателството: http://30daychallenge.di-alba.com/
Даже и от Програмата се включиха в предизвикателството на Жорката, като приготвиха една от неговите рецепти.
Всичко това донесе на Di Alba над 31 000 посещения на сайта, 954 предложения за продукти, с които Жорката да приготви ястие и над 350 000 гледания на видео клиповете. И най-важното – показахме на хората колко много различни ястия могат да се приготвят с една консерва риба тон.



2 Comments
А увеличихте ли продажбите им на пазар, който е много малък?
Това е важния въпрос наистина. Надявам се скоро да имаме актуални данни за продажбите след кампанията, както и разрешение от клиента да ги споделим.