Пълна промяна: TAXI

Когато за първи път се срещнахме с Yellow Taxi, те знаеха, че брандът им има нужда да мине на следващо ниво, но нямаха идея как точно да се случи това, нито подозираха, че ще трябва да го обърнат “с хастара навън”, за да постигнат целта си. За нас пък да имаме за клиент таксиметрова компания беше безкрайно интересен и предизвикателен проект. Yellow със сигурност предоставяше отличаваща се и по-добра услуга, но в бранш обичайно обобщаван с “Бакшиш ли е, не ми го хвали!” и най-успешните примери попадат под общия знаменател на негативното. Затова целта, която заедно набелязахме, беше да помогнем на бранда осезаемо да се отдели от категорията, дърпаща го назад.

Клиентът ни се оказа компания с големи планове за бъдещето, съчетани с рядко срещана склонност към сериозна самокритика и немалко кураж за вземане на стратегически решения. Заедно преминахме през няколкомесечна работа върху бранда с инструментите на Brandworks – опознахме конкурентната среда, клиентите и всички нива в компанията, за да открием най-значимите черти от характера на Yellow и да формулираме същността и територията на бранда. Повече за тази част от работата ще ви разкажем в отделна публикация в началото на следващата година.

Въпреки свършеното по същността на бранда, знаехме, че ще е почти невъзможно да убедим хората да погледнат различно на компанията, ако тя изглежда по познатия им начин. Затова логичната следваща стъпка беше промяната във визуалната идентичност, така че тя да отговаря на характера на Yellow, на досега постигнатото от компанията, а също и на плановете й за бъдещето.

В новото лого на Yellow можете да откриете най-важната черта от характера на бранда – вниманието, което в компанията отделят на общуването.

Това внимание стои зад много конкретни проявления – създаването на Кодекс на клиента, представянето на диспечерките от кол центъра с имената им, въвеждането на форми за обратна връзка от страна на клиентите, но също и зад невидими за клиентите, но важни за компанията вътрешни процеси. Нашата задача беше да го вградим по естествен и адекватен на времето ни начин в новата визуална идентичност.

screen-shot-2016-12-22-at-2-05-36-pm

 

Около половин година след началото на работата ни, Yellow вече има нов облик, ново разбиране за ролята си и – най-важното – разполага с точните бранд инструменти, за да продължи развитието си и успешно да се отдели от негативните възприятия, които тегнат над всички присъстващи на таксиметровата карта. За нас е чест и удоволствие да участваме в трансформацията на бранд като Yellow – стойностен и с потенциал, който тепърва ще се разгръща.

facebooktwittergoogle_plus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>