Свет Симов за метаморфозата от графичен дизайнер до типограф

Основателят на Fontfabric шеговито нарича проекта си “дигитална шрифтолеярна”. Това определение съвсем не е далеч от истината, с оглед на сложния процес, нужен за изработката на един наистина качествен шрифт. А именно такива излизат от студиото на Свет Симов и неговите колеги. TY_160203_Fontfabric_svet2

 

Свет започва професионалния си път като графичен и лого дизайнер и си спомня времената, в които дотолкова е оптимизирал работата си, че смогва да изработва по 200 лога дневно. Прави и плакатите за холивудските филми в българския им превод, използвайки оригиналните шрифтове за основа, върху която създава идентично изглеждащо кирилизирано заглавие.

Големият пробив идва през 2008 година с поява на платформата Behance . Тогава Свет създава Fontfabric и работи сам върху различни шрифтове, които споделя на сайта. Благодарение на професионалното им изпълнение, печели световни признания и започва да вижда продуктите си в челото на не една и две класации за качество и популярност. Дори и до момента Behance профилът на Fontfabric е сред най-харесваните и преглеждани на платформата.

Първите шрифтове, които привличат интереса върху студиото са в геометричния и изометричния стил, по думите на Свет – до голяма степен неползваеми за текст, но пък чудесен стартов опит.

milk

 

Тази основа му помага не просто да се утвърди като име в типографската общност, но да даде начало на няколко тренда в областта – например презентирането на един шрифт по по-оригинален начин, чрез рекламен постер. Свет “налива малко мляко” в по-обемистите и широки свои шрифтове – похват, който в момента се копира от неизброимо количество дизайнери и типографи.

Шрифтът Nexa пък бързо се превръща в един от най-популярните в света, като ключова роля изиграва и наименованието, оригинално звучащо и запомнящо се. Типографската му разпознаваемост се дължи на изчистения несерифен стил, в който Свет се определя като най-силен. А откакто вече не се изявява като one man show и работи с екип, признава, че е по-лесно всеки от тях да се фокусира върху собствения си стил и в резултат да се пускат повече качествени продукти в различни категории.

nexa

 

 

Какво обаче се случва преди един шрифт да може да бъде пуснат за употреба? По думите на Свет, нужни са шест стъпки, отнемащи периоди между 2-3 седмици, няколко месеца и дори няколко години. Добрият дизайнер трябва да може да изпипа всяка една от стъпките така, че да придаде нужния баланс на символите и буквите, да ги направи възможно най-лесни за четене и да оптимизира начина, по който шрифтът стои на пикселов дисплей.

Презентацията на Свет Симов и Fontfabric беше излъчена на живо във фейсбук страницата на Saatchi&Saatchi. Можете да я гледате и тук:

 

 

facebooktwittergoogle_plus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>