В НАЧАЛОТО

В края на 2009-та бяхме потърсени от локален производител на месни изделия – Деликатес-2, които планираха рекламна кампания. Успяхме да ги убедим, че преди да сме в състояние да създадем ефективна реклама, е необходимо да предприемем важни стъпки по дефинирането и  изграждането на марката. Днес, след над пет години партньорство, сме горди от своя принос в превръщането на Деликатес Житница в един от най-силните национални брандове в сектора.

[vc_single_image image=”4105″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self” img_size=”full”]
[vc_single_image image=”4102″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self” img_size=”full” css=”.vc_custom_1438085528802{margin-top: 0px !important;margin-right: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;margin-left: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-right-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;border-left-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-right: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”]

ЕТАПИ НА ПРОЕКТА

1. Brand audit & brand core definition

Започнахме с подготовка на бранда да защити амбицията бъде ключов играч на национално ниво. За да го постигнем, проучихме компанията и тогавашните потребители, анализирайки същността на марката и мястото, което тя заема в съзнанието на всички свързани с нея. Дефинирайки ценностите на марката и нейната същност, изведохме на преден план тясната връзка между бранда и село Житница: мястото, където се произвеждат продуктите на Деликатес-2, и където почти всеки жител на селото е свързан с компанията. За да подсилим силата на бранда, предложихме смяна на името и визуалната идентичност – така се роди Деликатес Житница.

За да отразим в бранда ценностите на компанията: традиционализъм, отдаденост, диалогичност и демократичност, дефинирахме слогана: “Нещо вкусно на трапезата”.  Неговата цел е да вдъхновява чрез просто послание: в същността на Деликатес Житница е да събира близки и приятели около масата, независимо от техния социален статус, с повод или без.

2. Brand Visual identity & Architecture

За да подготвим марката за търговска експанзия в нови региони, както и в модерна търговия, заменихме всички съществуващи опаковки, обеднявайки всички продукти в единна  визуална линия, която първосигнално комуникира бранда, но и запазва духа и логиката на отделните продуктови групи. Дефинирахме правилата за прилагането на визуалната идентичност във всеки един комуникационен материал или медия.

Новата визуална линия на марката съчетава интуитивна разпознаваемост на марката (така че потребителят подсъзнателно да разпознае всеки продукт на Деликатес Житница на рафта) с гъвкавост и възможности за надграждане: нови продукти и продуктови групи лесно могат да бъдат добавяни към портфолиото на бранда, запазвайки визаулната разпознаваемост.

[vc_single_image image=”4103″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self” img_size=”full”]

3. Strategic brand development plan

Дефинирахме гъвкав план за развитие и налагане на бранда, пряко свързан с търговските усилия за разширяване на дистрибуцията и постоянно повишаване на реализираните обеми. Планът комбинираше регионален и национален подход към бранд комуникацията и предвиждаше тясно сътрудничество между маркетинг екипа и рекламната агенция, с цел ефективна комуникация, постигаща баланс между изграждането на силен бранд в съзнанието на потребителите и постоянното постигането на конкретни търговски цели.

[vc_single_image image=”4104″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self” img_size=”full”]

БРАНДЪТ ДНЕС

В резултат на съвместната ни работа марката постепенно и стабилно измина пътя от регионален към национален бранд. За период от 5 години Деликатес Житница израсна от 5-то до 2-ро място по обеми на пазара, като през миналата година за пръв път и телевизионен клип стана част от рекламна кампания на марката. Комуникацията е важен елемент от успеха, но единствено и само след като е базирана на ясни и задълбочени същност и основи на бранда, които са пренесена достатъчно адекватно във всички проявления на Деликатес Житница в очите на потребителя.

[/vc_column_text]