За брандовете се говори много. Всички знаем, че силният бранд е ключов бизнес актив, както и че колкото по-силно конкурентен е един пазар, толкова по-ключова става силата на марките да привличат потребителите. И все пак…

Каква точно е „силата“ на един бранд?

Можем ли да я измерим, за да определим ролята й като двигател на бизнеса и да преценим следващите си стъпки на база на измереното?

Нашият отговор – не само можем, но сме длъжни да измерваме и следим силата на бранда и нейното изменение във времето. Това е единственият начин да сме сигурни, че усилията и инвестициите, вложени в изграждането и налагането на една марка, се изплащат. Ето защо създадохме „Магнетичните брандове“ – бранд класация, базирана на ясна методология и на емпирични данни от проучвания, чиято цел е да измери притегателната сила на българските брандове.

„Магнетичните брандове“ е методология за измерване и класиране на брандовете в дадена продуктова категория, разработена съвместно от Saatchi Brandworks и Pragmatica (двете компании са част от Publicis MARC Group). Партньорството между двете агенции позволява съчетанието на изследователския поглед към бранда с практическите подходи за неговото налагане на пазара.

Първата категория продукти, в която проведохме проучване е знаковата за нашия пазар „Кисело мляко“. Детайлен анализ на резултатите може да разгледате тук: Magnetic.Brands.First.Edition.Report

 

klasacia-1200x480