Покрай наградата от Golden Drum осъзнахме, че явно не сме обяснили ясно (или изобщо) въпроса с (не)участието ни на рекламни фестивали. Затова решихме да поправим тази грешка и да отговорим на всички въпроси. Започваме:
- Вярно ли е, че имате забрана да участвате в рекламни фестивали?
Да, вярно е: от юли тази година имаме забрана да участваме на рекламни фестивали. В сила е за период от една година и включва не само пускането на наши фестивални заявки, но и каквито и да било други свързани с рекламни фестивали разходи от наша страна.
Забраната е глобална и важи не само за Saatchi&Saatchi, но и за всички останали агенции в рамките на Publicis Groupe.
- Това значи ли, че няма да участвате на Effie 2017 и на ФАРА догодина?
Точно това означава. Няма да пускаме свои заявки. Effie е фестивал, посветен на ефективността на маркетинговите комуникации, на който участват както агенции, така и клиенти. Така че там със сигурност ще видите наши проекти, които клиентите ни са избрали да пуснат за участие. За ФАРА това е доста по-малко вероятно. Там най-много да участваме на партитата, ако измислим как да влезем без пари.
- Как реагират клиентите ви?
Клиентите ни, общо взето, не са особено впечатлени или притеснени. За нас това е поредното доказателство, че е крайно време да променим нещо в рекламните фестивали по света и у нас.
- Добре де, защо се налага тази забрана?
Сигурно питате не за официалното становище на Publicis Groupe, а за нашето мнение по темата.
Ето го:
Гледаме на тази промяна като на възможност да фокусираме още повече усилия в целта, която от известно време ни движи напред. А именно – да трансформираме Saatchi Sofia от рекламна агенция в агенция, която решава бизнес проблеми чрез креативност. Да излезем от рамки, които отдавна са ни тесни.
Рекламните фестивали безспорно движат бранша напред. Но подготовката за тях ни отнема много време, а в очите на много клиенти те са се превърнали в наша самоцел. Паузата от една година ни дава възможност да се фокусираме върху предефинирането на това, което можем и трябва да правим.
Рекламната индустрия се намира едновременно в най-интересния, но и в най-предизвикателния период от създаването си. Това, което агенциите днес могат да предложат на своите клиенти, не може и не трябва да се изчерпва с остроумния слоган, трогващия ТВ клип, рекламната кампания “като за фестивал”. Имаме нужда да предефинираме стойността, която работата ни носи на клиентите и на потребителите. Да предефинираме ролята си като индустрия.
Нашата роля е да променяме мисленето и поведението на хората, да развиваме бизнеси и брандове. С една дума: да инициираме, насочваме, управляваме Трансформацията, която повече от всякога е нужна за развитието (или оцеляването) на бизнеса на нашите клиенти.
Думата “реклама” днес ни ограничава и не демонстрира силата ни да решаваме по-широк кръг от реални, значими проблеми на бизнеса и обществото. За сметка на това, съчетанието на стратегическо мислене и творчески потенциал, с което разполагаме, крие в себе си огромен заряд.
Време е да го освободим от рамката “рекламна агенция”
- Ясно, значи сега ще имате повече време да се включите в едно конкурсче? Всъщност, то не е точно конкурс, просто сме поканили още 7 агенции да ни покажат идеи.
Не.
Бонус за изчелите този дълъг текст – снимка на Saatchi тикви.